veelgestelde vragen

Hieronder vindt u antwoord op een aantal veelgestelde vragen.
Staat uw vraag er niet bij? Neem gerust contact met ons op via telefoonnummer
050 5222 777 of email: info@martiniplaza.nl

Hoe laat gaat de theaterzaal open bij een voorstelling?
De deuren van de theaterzaal gaan ongeveer 30 minuten voor aanvang open.
De foyer is ruim een uur voor aanvang van de voorstelling geopend.

Hoe laat gaat bij een evenement de Middenhal open?
Bij een concert in de Middenhal gaan de deuren ongeveer anderhalf uur van te voren open.

Wanneer krijg ik een bevestiging van mijn gereserveerde kaarten?
Binnen enkele minuten ontvangt u per e-mail een bevestiging van uw online reservering.

Hoe zie ik of er nog kaarten beschikbaar zijn voor een bepaalde voorstelling?
Zolang een voorstelling niet is uitverkocht , kunt u online reserveren via onze website.

Ik ben één van de eersten die gereserveerd heeft voor een voorstelling,
krijg ik dan ook een mooie plaats?

De kaarten worden automatisch gereserveerd volgens het Best Available Seat principe, zodat u altijd de best beschikbare plaats(en) ontvangt. Tijdens het reserveren via onze website kunt bij voorstellingen in de theaterzaal ook zelf uw plaatsen kiezen en worden de zichtlijnen vanaf uw plaats getoond door middel van een beeldfragment.

Hoe is de verdeling in rangen in de theaterzaal?
Bij MartiniPlaza wordt vaak de volgende indeling in rangen gehanteerd: 1e rang: rij 1 t/m 26 in de zaal en rij 1 t/m 9 op het balkon. 2e rang: enkele plaatsen aan de zijkanten van de voorste rijen in de zaal en rij 10 t/m 13 op het balkon. (3e rang: rij 14 op het balkon.)
Er worden niet altijd rangen toegepast, omdat het zicht over het toneel vanaf alle plaatsen in de zaal goed is. De producent van een voorstelling bepaalt of er wel of geen indeling in rangen wordt gehanteerd.

Welke voorzieningen biedt MartiniPlaza Theater voor mindervaliden?
MartiniPlaza beschikt over een aantal rolstoelplaatsen, een invalidetoilet en een lift. Wanneer u een rolstoelplaats wilt boeken, neemt u dan contact met ons op via het telefoonnummer 050 5222 797. Het balkon van het theater is alleen per trap bereikbaar. 

Welke voorzieningen biedt MartiniPlaza Theater voor slechthorenden?
In de zaal is draadloze geluidsversterking aanwezig voor mensen die minder goed horen. De gehoorversterking is geschikt voor mensen met en zonder gehoorapparaat en verkrijgbaar bij de bewaakte garderobe. Wij vragen hiervoor een onderpand van € 20,-. U krijgt ter plaatse instructie over het gebruik van het systeem. 

Is er bij elke voorstelling een kinderkorting?
Sommige voorstellingen bieden een kinderkorting, deze wordt vermeld bij de reservering.

Moet ik voor twee personen betalen wanneer mijn tweejarige dochter bij mij op schoot kan zitten?
Op last van de brandweer mogen er geen twee personen op één stoel zitten. Voor iedere stoel moet betaald worden.

Zijn er stoelverhogers in de theaterzaal voor kinderen?
Bij kindervoorstellingen kunnen de allerkleinsten gebruik maken van een stoelverhoger. Er is een beperkt aantal verhogers aanwezig. Om verzekerd te zijn van een stoelverhoger, raden we u aan zelf een kussen of autozitje mee te nemen.

Mag ik mijn kunst exposeren in de MartiniPlaza?
Alle kunst wordt verkregen via de kunstuitleen, dus over het algemeen niet. Voor meer informatie kan gebeld worden met tel. 050 5222 629.

Waarom kan ik niet voor alle voorstellingen reserveren bij MartiniPlaza?
MartiniPlaza verhuurt ook zalen aan andere organisaties, die ervoor kunnen kiezen om de kaartverkoop van hun evenement zelf te verzorgen.

Hoe kan het dat wanneer een voorstelling uitverkocht is er dan een week later wel weer kaarten verkrijgbaar zijn?
Het komt voor dat gereserveerde kaarten uiteindelijk niet worden afgenomen. Deze gaan dan terug in de verkoop.

Kan ik mijn kaarten retourneren wanneer ik verhinderd ben?
Mocht u onverhoopt verhinderd zijn een voorstelling bij te wonen, dan kunt u uitsluitend bij voorstellingen die meer dagen in het theater te zien zijn uw bij MartiniPlaza gekochte plaatsbewijzen (exclusief de betaalde servicekosten) omruilen voor een andere dag (indien beschikbaar). Voor het omruilen brengen we opnieuw € 2,- servicekosten per kaart in rekening.

Waar kan ik kaarten kopen voor een wedstrijd van Donar?
Kaarten voor de wedstrijden van Donar zijn ook via de kassa van MartiniPlaza te verkrijgen.
Klik hier om kaarten te bestellen via de website van Donar.

Krijg ik mijn geld terug wanneer ik vanwege slecht weer niet kan komen?
Ondanks een weer- of verkeeralarm kan een producent besluiten de voorstelling door te laten gaan. Alleen wanneer een voorstelling wordt gecancelled, heeft u recht op restitutie.

Wanneer ik te laat kom, kan ik dan nog de zaal in?
Als de voorstelling begonnen is, wordt gekeken naar een geschikt moment om de zaal in te gaan zodat de artiest(en) en het publiek zo weinig mogelijk hinder ondervinden. Soms is het geschikte moment pas na de pauze.